Saturday, 11 May 2013

Kawan baik atau bercinta ?


Hi readers :)

Berkawan baik atau bercinta , mana satu pilihan kamu ? Kalau di luahkan kepadanya takut-takut dia lari tinggalkan kita, kalau di pendam pulak takut di akan terlepas di tangan orang...Hmm susah kan ?Aigoo peningnya! Semua pernah tak mengalami situasi macam ni ??  apa yang korang buat ? kalau ada yang berani luahkan macam mana caranya korang luahkan perasaan korang ? cer share kat ruangan komen ya :)

Tapi tapi bila difikir balik , berkawan lebih seronok daripada  bercinta sebab kalau berkawan kita sakiti hati nya pun tak dia tak marah dan still okay namun sebaliknya kalau bercinta pula buat salah sikit pun akibatnya merajuk panjanglah ataupun silap-silap tak putus hubungan , Ouch.. Bagi sesetengah orang yang perwatakan "tak serius" pula , sudah semestinya dorang susah bila nak luahan perasaan cinta itu , tak pasal dicop  sedang bergurau ? .. Whehee lagipun pasti hubungan persahabatan tuh akan terasa janggal sebab bukan  semua boleh terima apa yang kita rasa...memang teramat sukar untuk menukar hubungan dari persahabatan menjadi kekasih :')

BESTFRIENDS ya' bukan LOVERS ^^


Jikalau anda rasakan meluahkan ialah jalan terbaik . Go on lah sebab kalau dipendam pun , lama-lama akan terbongkar jugak.. sebab cara kita melayani dia seolah kita ni _____ dia :p . Apapun setiap usaha ada ganjarannya dan just lupakan pepatah  "Tidak ada istilah kawan baik antara lelaki dengan perempuan..." sebab 100% ianya salah sama sekali :D

Tips dari Uchun :) selamilah perasaan sedalamnya , yakini hati adakah cinta yang wujud  atau sekadar perasaan suka sebab kalau tersilap langkah memang parah  dan mungkin akan  merosakkan hubungan persahabatan yang sekian lama terjalin.. Berdoa untuk diberi petunjuk (cehh) sebab kita hanya merancang , Allah yang menentukan..

" Bagai menarik rambut dalam tepung, rambut jangan putus, tepung jangan berselerak "

Thanks reading :) xoxo

1 comment:

  1. Pendapat, org lelaki la kena buar 1st approach. Tapi pastikan niat tu betul. Pastikan dia lah y akn jd teman hidup kita. Ini dr persepsi y dah smpai tahap nak kahwin la. Tapi kalau muda lagi mcm ychun ni, kawan je dulu. kalau sirius. Janji akan sunting dia kalau dah mampu. insyaallah ada jodoh.

    ReplyDelete